T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülkemiz zorlu jeolojik ve topografik yapısı, iklim şartları ve yaşam koşulları gibi nedenlerle birçok afete maruz kalan bir ülkedir. Son yıllarda yaşanan küresel ısınma kaynaklı iklim değişiklikleride afetlere dönüşebilen büyük meteorolojik olayları tetiklemektedir.
Türkiye başta depremler olmak üzere, sel, su baskını heyelan fırtına, yangın, dolu, kuraklık gibi afetlerde insan kaybı açısından dünyada 3. etkilenen insan sayısı açısından 8. sırada yer almaktadır.
Türkiye’de afet yönetimi ve koordinasyonu alanında dönüm noktası 17 Ağustos 1999 Marmara Depremi olmuştur. Deprem sonrasında afet yönetiminde mevcut yapılanmanın yetersizliği acı bir şekilde tecrübe edilmiş, sorumlu kurumların afetlerle ilgili yetki ve sorumluluklarının yeniden tanımlanması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Nihayetinde bütünleşik afet yönetimi anlayışının gereği olarak afet ve acil durumlarda yetki ve koordinasyonun tek bir elde toplanmasına karar verilmiştir.
29.05.2009 tarihinde çıkarılan 5902 sayılı “Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun” ile afet yönetiminde önemli rol oynayan Bayındırlık ve İskân Bakanlığı’na bağlı Afet İşleri Genel Müdürlüğü, İçişleri Bakanlığı’na bağlı Sivil Savunma Genel Müdürlüğü ve Başbakanlık’a bağlı Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü kapatılarak afet ve acil durumlara ilişkin hizmetleri yürütmek üzere Başbakanlığa bağlı “Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD)” kurulmuştur.
Bu yeni yapılanmayla afetler öncesinde zarar azaltma ve hazırlık çalışmalarının, afetler sırasında müdahale faaliyetlerinin, afetler sonrasında da iyileştirme çalışmalarının süratle tamamlanmasına yönelik olarak planlama yapan, faaliyetlerinde disiplinler arası çalışmayı esas alan ve kurumlar arası koordine görevini ifa eden, esnek ve dinamik yapıda teşkil edilmiş bir kurumdur.
Bu çerçevede müdahale sonrasını yönetmeye uyarlı ‘‘Kriz Yönetimi’’nden, afetler öncesinde hazırlık faaliyetlerini de içeren yeni bir afet yönetim modeli olarak öncelik ‘‘Risk Yönetimi’’ne verilmiştir. “Bütünleşik Afet Yönetimi Sistemi’’ olarak adlandırılan bu model, afet ve acil durumların sebep olduğu zararların önlenmesi için tehlike ve risklerin önceden tespitini, zararları önleyecek veya en aza indirecek önlemlerin alınmasını, etkin müdahale ve koordinasyonun sağlanmasını ve afet sonrasında iyileştirme çalışmalarının bir bütünlük içerisinde yürütülmesini öngörmektedir.
Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile ilgili yapılan düzenlemeler kapsamında, 15 Temmuz 2018 tarihinde yayınlanan 4 No’lu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Başkanlığımız İçişleri Bakanlığı’na bağlanmıştır. 9 Haziran 2022 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) merkez teşkilatımız yeniden yapılandırılmış, mevcut daire başkanlıkları genel müdürlüklere dönüştürülerek kurumsal kapasite arttırılması amaçlanmıştır. Taşra teşkilatımız illerde doğrudan valiye bağlı 81 İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ile 16 Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü vasıtasıyla çalışmalarını yürütmektedir.
Bartın İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, kapasite kullanımı ve afet planlama çalışmaları kapsamında Sakarya AFAD Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü ile koordine olarak faaliyetlerini sürdürmekte,
Afet öncesinde; 1- Planlama ve Zarar Azaltma Şube Müdürlüğü ile
2- Eğitim Şube Müdürlüğü,
Afet sırasında; 3- Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi (AADYM) Şube Müdürlüğü,
Afet sonrasında; 4- İyileştirme Şube Müdürlüğü sorumluluğunda işler yürütülmektedir.
5- Yönetim Hizmetleri Şube Müdürlüğü ise, bu 4 Şube Müdürlüğünün iş ve işlemlerini idari ve mali anlamda destekleyen birim olarak görev üslenmektedir.
© 2024 Bartın İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü